moastexasresa.blogg.se

Skyfall i Texas
Ja så det kan regna i Texas. Och jag ska snart visa er hur det ser ut men ska börja från början när dagen startade. 
Ja så jag lyckades få till några kokta ägg och skar upp lite gurka och tomat till det så dagen startade riktigt bra! 
sen bar det av mot stallet, Olivia tjejen som jag träffade i onsdags och som jag äntligen lärt mig namnet på, hon jobbar måndag onsdag och fredag så idag slogs vi om arbetsuppifterna. Hästarna var damsugade och roomade redan vid 10 sadlade några hästar åt Mac och lät några hästar gå runt i skrittmaskinen. Sen blev det ganska mycket sitta och kolla när de red. 
 
Så nu till regndelen. Det var precis innan lunch, vi stod och pratade om vilka mackor vi skulle beställa på subway när det började dåna, det dånade riktigt högt och det var inte bara jag som först undrade vad det var, men behövde bara vända blicken utåt för att förstå. Från noll till spöregn på en sekund och det höll i sig i säkert 45 min. 
 
Skulle köpt en gummibåt igår på Walmart så kunde jag padlat hem. Det regnar även in i stallet, det rinner altstå inte bara utan rutorna i taket släpper in vatten så blev en del pölar över allt. Det konstiga var att det nästan blev mer kvavt efter regnet. Inte som hemma där det är skönt mer regn så luften blir renare utan här blev allt bara så fuktigt och klibbigt så var mest jobbigt. Det blev dock lite kallare framåt kvällen och nu börjar syret komma tillbaka. 
 
Jag fick rida ännu en ny häst idag, denna gången en 19 årig appalosa vid namn Rocky. Han har tävlat worldshow och var jättehäftig att rida. Fick reda på att Bubbles ännu inte lärt sig komandorna med ben så det var därför hon inte försod mig. Glömmer av att hon bara är 4 år. 
 
Kvällsmat åt jag, Mac, Jim och två kunder som äger Freddy med flera på en maxicansk resturang i Gainsville. Blev Tacos men på ett amerikansk vis, utan grönsaker. Istället la vi ris, kyckling och bönor i brödet. Helt okej mat. Vi ade riktigt trevligt och Freddys ägare breättade massor av historier och berättade också att deras jaktsäsong på rådjur bara är tre veckor. Dom har dock bycket större variant här så det kanske jämnar ut sig. 
 
 
Avslutade dagen framför netflix med min rumskamrat som jag tror jag glömt att presentera för er. Så här är hon Keisy. 
 
Mac tar hand om Sandys Mamma som bor i huset bredvid oss. Så jag och keisy har huset för oss själva.
 
 
Vi kommer jobba hela denna helgen eftersom det kommer några kunder men får kanske lite ledigt på måndag istället. Vi får se. 
Hoppas ni alla har det bra där hemma i Sverige och att stormen inte förstör allt för mycket. Kramar
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress