moastexasresa.blogg.se

Dag 1
Ja då har man överlevt dag ett. Dagen började till min stora fasa med frukost på mcdonalds men sen bar det iväg mot ranchen. Sandy är iväg och dömmer paint worldshow i dallas så henne kommer jag troligt vis inte träffa innan nästa vecka. Mackenzie skulle åka med en häst till vetrinären så jag och en annan stalltjej började jobba i stallet. Stallet består av ca 30 boxar fyllda med hästar. mockar och fodrar gör två killar genom att köra genom stallet med en pickup. Alla häsar har var sin fläkt i boxen så det låter en hel del. Men hästar verkar ha det ganska bra. Dom får gå ut i hagen en stund, och hagen är riktigt stor faktiskt. Vissa hästar sätts i skritt maskin och vissa rids. 
Jag och stalltjejen som jag redan glömt namnet på började med att borsta och damsuga alla hästar. Ett väldigt smidigt sätt att få bort damm på. När mackinzie var tillbaka sadlade vi hästar åt henne och strax där efter var det lunch. Det blev friterad kyckling och mulvermos. 
 
 De flesta hästarna här är horsemanship/ trail appalosor men Sandys man rider en del ranshgrenar också. Många av hästarna ägs av kunder och många av dom kom och red under dagen. Efter lunchen tog vi alla tre var sin häst som red. Min hette Bubbles och var en 4 årig supertrevlig horsemanship häst. 
Longerade en häst och sen red jag ännu en. Denna gången en pleasurehäst som endast skulle skritta och travas. Supertrevlig var han med, Fren hette han. 
 
Så efter en lång dag i extrem hetta fick jag äntligen komma in i det kyliga huset igen. Fick ta mig en dusch och sen lagade vi lite makaroner och köttbullar. Nu är det dags att sova igen. Godmorgon på er!
 
Fanny Andersson

Åh vad roligt att få läsa att du har det bra!😍 låter helt underbart det här ju, riktigt häftigt stall! Hoppas frukosten blir lite bättre dock😉 haha! Massor med kramar❤

Svar: Ja det är jättefint här! Men hoppas också på lite bättre mat, längtar efter grönsaker 😄
kramar till dig med! ❤
Moa Rask

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress