moastexasresa.blogg.se

Army worms
Army worms är ett hett samtalsämne här. Alla pratar om dom. Och det är alltså en mask som äter upp alla grödor, och det är snabbt. Under bara en natt kan dom förstöra 3-4 hektar åker. Dom maskarna har vi sett i grannens hagar och vi är nu rädda att dom kommer till oss också. Förhoppningsvis sköljdes dom iväg av regnet men det återstår att se. Här är en bild på dom från google
 
Min gårdag bestod av putsning av hästar och restaurangbesök. Vatten har svämat in i ridhuset och det har också regnat in genom fönstren så banan var helt förstörd. Mac red inga hästar på grund av det och att hästarna blir pigga nu när det blivit lite svalare. 
 Så vid Lunch var vi klara och vi åkte och åt revben med en vän till Mac. En pratglad gubbe. Jag beställde en halv portsion och det räckte perfekt till mig. Riktigt goda revben. 
 
Ni som känner mig vet ju att jag gillar stora bilar, pickups. Jag brukar kolla efter dom en del men här börjar jag vänja mig. Skulle jag kolla efter varje Dodge så hade jag inte gjort annat. Alla här har stora bilar. Önskar bara jag skulle kunna ta med några hem. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress