moastexasresa.blogg.se

Uppdatering
okej, så det här med bloggande är inte riktigt min grej. Får tvinga mig att skriva varenda gång så därför blir det inte jätteofta. Nu efter world showen har vi inte gjort något i två dagar. Jag har målat och kollat youtube filmer och i måndags var jag ute och sprang, skönt att komma ifrån huset lite. Känner mig så låst av att inte kunna ta mig någonstanns. 
Igår började vi väll jobba lite smått igen. packade ur en av släpen med grejer vi hade på WS, sen skulle jag, Mac och Jim ge tre föl avmaskning, fölen gick ihop med kor så vi behövde flytta över fölen i en liten hage. Mac och Jim hade hästar och jag stod på marken. Fölen hade ingen respekt för mig så dom sprang över mig även om jag slog dom med grimskaftet. Vi fick väll tillslut över dem men dom var för skygga och hagen var för stor så efter ett tag av runtjagande trängde vi in dom i en ännu mindre yta och då gick det bra. Sen flyttade dom kalvarna och fölen fick tillbaka sin hage. 
 
Vi åkte och åt och sen hem. 
 
 
Något jag tror ja inte berättat här är att stället som Jim och Sandy hyr, stallet vi har har sålts så dom kommer bli tvugna att flytta till ett annat ställe, Sandy kommer vara borta hela November så är lite kaos. Dom behöver vara ute i början av december och de hade nog hittat ett annat ställe dom kunde flytta till. Vet inte när dom tänkt att börja flytten men en till sak jag inte sakt här är att jag kommer flytta till ett annat ställe och jobba för en annan tjej. Hon verkade toppen och jag ser fram emot att träffa henne. Hon kommer och hämtar mig imorgon eftermiddag och hon bor i Gainesville några kilometer från oss. Hon har fem hästar och tre dagar i veckan ska jag till en av hennes vänner som har 15 st. Jag kommer få rida, ha tillgång till bil och hämta barnet (11år) från skolan ibland. Kommer nog bli toppen.  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress