moastexasresa.blogg.se

Nytt ställe
Så idag gjorde jag min sista dag hos Jim och Sandy. Jag Mac och Dave åkte och åt och sen köpte vi en tårta. Min nya chef skulle komma mellan 14 och 15 och plocka upp mig från stallet. Kl 15 sa jag och Mac hejdå och hon åkte iväg och kollade på en häst. 15:10 började jag bli lite orolig att Liana som min nya chef heter inte hittade så startade mitt internet och vi började skriva lite, hon sa att hon skulle bli sen och jag som inte vill använda mitt internet för mycket stängde av det mellan meddelanderna. Samtidigt var det en tjej som jag inte sett innan ( många nya personer hela tiden runt stallet) som skulle rida i ridhuset. När hon var klar med en häst kom hon in och frågade om hon fick låna duschen till hästen. Strax efter det introducerade hon sig och då gjorde hon det som Liana, jag sa att jag ette Moa och vi insåg att vi redan pratat med varandra. Hon känner altså de nya ägarna och hade fått tillåtelse att rida där av dom. Fatta vilket sammanträffande, tur att hon introducerade sig och att hon inte hann åka vidare för att leta upp mig. 
Jag packade in mina saker i hennes bil och vi åkte förbi hennes pojkvän som bor och tränar hästar bara några kilometer från där Mac och jag bodde. båda gör mest reining men mannen rider in många hästar gör lite av varje. De hade en liten åsna och lite olika raser på hästar. Ett lite mörkt och nedgånget ställe men helt okej och han verkade trevlig. Jag kommer jobba för honom tre dagar i veckn och jag börjar imorgon. Han hade ca 15 st hästar och jag kommer hjälpa honom sadla, longera och rida. 
Vi åkte vidare och hem till där Liana bor, hon har en dotter på 11 år som ser mer ut som 14-15 och som är lika pratsjuk som sin mamma. Liana bor just nu i ett litet hus med ett stall och en padock men nästa helg ska vi flytta till hennes nyköpta gård. Hon har 3 hästar och en av dom kommer jag få rida, troligtvis en hel del. 
Tror jag kommer trivas här, 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress