moastexasresa.blogg.se

Ett besök på Walmart
Ja så idag startade vi dagen med frukost på en bensinmack på väg till stallet, lite bättre än donken. Blev några bevitakex och apelsinjuice. 
 
Sen var det bara att börja damsuga hästarna. Jag och Mac var ensamma idag så groomingen fick jag sköta själv. När man damsuger en häst brukar man först gnugga på dom med en ryktskrapa. Hästarna uppskattar verkligen när man gnuggar på dom. Dom visar tydligt att dom gillar det genom att spettsa mulen och frustninga. Hästarna här fäller faktiskt, trots värmen byter de sommarpälsen mot lite fluffigare vinterpåls. Att damsugar en häst tar ca 10-15 min och idag tror jag att jag damsög ungefär15 hästar. Men ärligt talat så är det inget jättehårt jobb här. Man kan göra allt i lugn och ro och ändå få in några raster. Jag tycker det är väldigt jobbigt att sitta och inte göra något men finns liksom inget mer att göra. Sopade stallgången idag och då kom Jim (Sandys man) fram och sa att detdär behövde jag inte göra, det är "killarna som ger hästarna mat"s jobb. Så då var det bara att sätta sig på en stol och vänta. 
 
 
 
Jag red bubbles idag också men kommer kanske inte jättebra överens med henne, vi förstår inte varandra helt och hållet. Man får inte använda så myket ben på henne och jag som är van vid att höra "mer ben!". Fick dock en liten kompis som tog lite snålskjuts på hornet. 
 
Fick även rida en jättetrevlig valack vid namn Freddy, Han var väldigt lättriden och vi kom väldigt bra överens. Något som är lite tråkigt här är att de vill att hästarna ska gå sådär superlångsamt och visst är det häftigt att sitta på en häst som travar i samma takt som Action skrittar men vill gärna att de ska få trava på ibland också. Vissa hästar Mac rider travar hon på lite mer men tror att de hästarna ska tävla andra klasser än de hästarna jag ridit. 
Men kolla på halsen på denna killen, jättebred: 
 
När allt var klart i stallet och alla hästarna var ridna bar det av till walmart. För er som inte varit där någon gång så kan jag säga att det är verkligen en butik som har allt. Det är Ica, jysk, rusta och 15 andra butiker i ett. i ingången fanns permobiler med kundvagn och ja det var många som valde att åka runt i butiken. Vi tog dock en vanlig kundvagn. Jag köpte lite schampo för det kommer behövas då jag tror jag kommer duscha typ varje dag. Köpte endel färdigrätter, det är så man gör här. Att laga mat är väldigt ovanligt. Jag lyckades få tag i tomater, gurka och spenat, ska bli så gott. Ska göra omelett imorgon så Mac får smaka på riktig frukost. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress