moastexasresa.blogg.se

En vecka i Texas
Okej, så nu har jag varit här en vecka, jag trivs och har det bra. Många härliga människor. Maggie som flyttade in är jättetrevlig och väldigt lätt att prata med. Vi alla tre kommer väldigt bra överens. Sandy kommer hem fredag eller lördag men då är vi troligtvis iväg på en mindre tävling så kanske möter henne på söndag om jag har tur. 
 
Jag känner att jag verkligen hamnat på rätt ställe, dom är väldigt snälla mot djuren här. Visst några saker skulle jag kanske inte gjort själv eller inte velat se men jag hade förberett mig på värre. Det är dock en man som lånar ridhuset ibland och som äger eller tränar hästar som inte är våra som jag gärna hade velat kasta av hästen. Han rider inte bra helt enkelt. 
 
Så idag så åkte jag och Maggie iväg för att köpa jeans och lite annat efter jobbet. Vi åkte först till walmart och hittade en hel del roligt. Köpte ett par jeans och två tröjor, lite amerikanskt snacks och lite annat. Dom säljer jaktvapen på walmart till och med! Efter det åkte vi till en lanthandel där de hade boots, jeans, hästsaker och massor av annat man behöver på en gård. De hade ankor och kycklingar i tunnor som man kunde köpa i små lådor och ta med hem. Där köpte jag två par jeans för 350 kr styck. Och de var riktigt bra ridjeans. Vi åkte sen hem och åt lite rester och kollade tv ihop. Nu är klockan snart 10 och jag tänkte lägga mig lite tidigare ikväll. Kram till er där hemma! 
 
                               
 
 
Slänger in lite övriga bilder också
 
                    
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress