moastexasresa.blogg.se

Svettiga dagar
Igår var en ganska vanlig dag, grooma och sadla, sopa stall och ta in och ut hästar. Vetrinären kom och kollade några hästar och vi gick ut och åt på kvällen. Mycket utemat blir det och det är lika dyrt som i sverige så förstår inte att de vill lägga så mycket pengar på mat. Både lunch och middag äts från resturang. Idag tog jag faktiskt med en fryst maträtt istället. Både bättre mat och mycket billigare. 
 
 
Något som jag tänker mycket på är hur otroligt mycket sopor dom producerar här. Jag som själv försöker leva mer klimatsmart med mindre plast, palmoljor och engångsprodukter. Ja, här funkar det inte. I mataffären när man handlar packar ofta expediten ner varorna i påsar, tunna små plastpåsar. Ibland använder dom en påse för ett paker flingor oc två clementiner. Förra gången vi handlade använde vi nog runt 8 påsar pluss dom påsarna som vi stoppar frukt och grönsaker i. Vattenflaskor går åt i mängder och trotts att vattnet här är drickbart så köper många vatten i flaska. 
Nog om det, idag var det strax över 30 grader, det har det väll kanske varit hela veckan tror jag. Igår tror jag det var upp emot 35 men idag blåste det inget så kan säga att det droppade av mig hela dagen. Fick rida en tvååring som kunde gå i form i alla gångarter. Inte i övergångarna men det är ändå konstigt att de ens orkar bära sig. Jag tycker dock absolut inte att man ska rida en tvåårig häst, knappt ens en treåring men här gör man det och jag är imponerad av hästen. 
 
Avslutade dagen på en mexicansk resturang. Man äter väldigt mycket maxicansk mat så den svenska taccofredagen fick jag också. Dock i en liten annan tappning. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress